معرفی و شناخت انواع پارچه چادری

معرفی و شناخت انواع پارچه چادری

تنوع کیفیت چادرها به سه عامل وابسته است:

انواع پارچه های چادری

نوع دوخت چادرها 

عوامل تزئینات و زیبایی آن ها

این ها سه عامل اصلی درجه بندی کیفیت چادر مشکی ها هستند.  ممکن است شما به بازار بروید و قصد خرید یک چادر با کیفیت جنس و نوع پارچه چادری بالا را داشته باشید. به همین دلیل در ادامه انواع پارچه های چادری را به طور کامل و باتوضیحات آورده ایم تا راحت بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

یکی از دلایلی که خانم ها دوست دارند با انواع پارچه های چادر آشنا شوند نحوه ایستادگی چادر بر روی سرشون هست. البته یک نکته را دقت کنید که گاهی اوقات نحوه ایستادگی چادر یا عامیانه تر آن ریخت چادر جدا از جنس پارچه به نوع دوخت آن هم وابسته است. پس صرفا به این‌که جنس را شناختید خرید نکنید حتما پس از پرو و مشاهده آن بر روی سر خود خرید خود را انجام دهید.


معرفی انواع پارچه های چادری

معمولا اکثر پارچه های چادری در بازار ایران موجود هستند و نمونه چادر های دوخته شده نیز از انواع پارچه ها موجود هستند. اما باز هم به دلیل برخی تحریم ها ممکن است، بعضی از چادرها با برخی پارچه ها موجود نباشند. در هر صورت در ادامه معرفی اکثر پاچه های معروف و خوب را نوشته ایم تا آشنایی اندکی با آن ها داشته باشید.

معرفی انواع پارچه های چادری کرپ ژرژت 

کرپ پارچه ای است که با اصطلاح حریر الاسود نیز ممکن است شناخته شود. پارچه کرپ از انواع پارچه های چادری است که دارای ویژگی های مختلف و مهمی است.

ویژگی های پارچه کرپ

 چروک نمی شود

خاک نمی گیرد

پرز نمی گیرد

دوام بسیار بالایی دارد.

رنگ مشکی آن به بوری نمی زند.

تار و پود پارچه از طریق چشم کاملا مشخص است.

پارچه حریر اسود

پارچه چادر مشکی کرپ یا حریر اسود، پارچه‌هایی هستند که تنوع بسیار بالایی دارند. این نوع پارچه‌ها به دلیل بادوام بودن، خاک نگرفتن، مشخص بودن تار و پود پارچه (به شکلی که می‌توان با چشم تار و پود آن را تشخیص داد)، پرز نگرفتن، چروک نشدن و این که رنگ پارچه مشکی آن به بوری نمی‌زند، مشتریان خاص خود را دارند. این نوع پارچه چادری گزینه مناسبی برای استفاده کارهای روزانه و در محیط کار است، چون چروک نمی‌شود و نیاز به اتو ندارد.


یکی از بهترین پارچه‌ها برای استفاده روزمره، پارچه حریر اسود می‌باشد. این پارچه به دلیل مقاوم بودن در برابر نخ کش شدن و میزان پروک پذیری کم و ماندگاری بالا گزینه ایده‌الی برای مصرف روزانه است.


معرفی پارچه چادری حریراسود کره

پارچه­ ای مات و سبک همراه با ماندگاری بالا است. به دلیل درصد پایین نخ­کش شدن و میزان کم چروک­پذیری برای استفاده روزمره بسیار مناسب می­باشد.

معرفی پارچه چادری حریراسود اندونزی

از انواع پارچه های چادری پارچه ­ای مات و سبک همراه با ماندگاری خوب است. مناسب استفاده روزمره می­باشد. همراه با میزان چروک پذیری کم و مقاوم دربرابر نخ­کش شدن. نسبت به سایر پارچه­ های مات سبک­تر است و به دلیل الکتریسیته پذیری، پارچه درصد خاک و پرزگیری بیشتری دارد.

ندا:

مقدار بسیار کمی براق است و براقیتش از پارچه‌های ژرژت و سوپر ژرژت کمتر است ، این پارچه هم به راحتی چروک نشده و خاک و پرز نمی گیرد و دوام بسیار خوبی دارد. رنگ آن کاملا مشکی است. به دلیل بافت ریز و کیفیت بالای پارچه تار و پود پارچه از طریق چشم به راحتی قابل تشخیص نیست. قسمت بیرونی چادر لطیف و قسمت داخلی حالت کرپ دارد در نتیجه چادر سر نمی‌خورد. ندا نسبت به ژورژت و سوپر_ژورژت سبک تر و زیباتر است و کیفیت بالاتری دارد اما از کرپ سنگین‌تر است. یکی از تفاوت‌های ندا با سایر پارچه‌ها حالت پفی است که دارد که باعث می‌شود چسبان نشود.

مهاراجه :
یکی از پارچه های جدید در بازار است که با کیفیت خوب و قیمت مناسب عرضه می شود پارچه چادری مهاراجه به علت ویژگی های منحصر بفردی که دارد مورد توجه خانم های چادری قرار گرفته است؛ در اینجا به بارزترین ویژگی های پارچه چادر مشکی مهاراجه اشاره کرده ایم:

بافت پارچه چادری مهاراجه همان کرپ با بافت محکم و مقاوم است و مانند حریر نرم و لطیف است؛

سبک است؛

کاملا مشکی است؛

بور نمی شود؛

نخ کش نمی شود؛

پرز نمی گیرد؛

چروک نمی شود.


پارچه کرپ ایرانی (تولید ایران ) :

در داخل کشور تولید می‌شود قیمت تمام‌شده پایین‌تری نسبت به محصولات مشابه کره و چین دارد.

مشکی بودن: مشکی بودن پارچه چادر ایرانی معمولا بهتر از پارچه‌های چینی و برابر پارچه‌های کره‌ای است.

مناسب برای استفاده روزمره: این پارچه از بافت محکمی برخوردار است و به راحتی پاره یا نخ‌کش نمی‌شود.

مقاومت در برابر گرد و خاک: پیشنهاد می‌شود برای پارچه کرپ ایرانی از مواد شوینده مخصوص پارچه‌های مشکی و نرم‌کننده استفاده شود، تا هم دوام رنگ آن را بالا ببرد و هم راحت‌تر اتو شود و در نهایت گرد و خاک به خود جذب نکند.

مقاومت در برابر چروک‌پذیری: پارچه کرپ ایرانی به دلیل تراکم بافت بالا و تار و پود بیشتر در واحد سطح، کمتر چروک می‌شود.

امیدوارم این مقاله مفید بوده باشد و به شما کمک کند که بهترین انتخاب را داشته باشیدو منتظر خبرهای خوب باشید😉 

همچنین بخوانید...

09 تير 1401 وبلاگ

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...
وبلاگ ردا
اینجا محلی برای خواندن و گفت‌وگو در رابطه با لباس پارچه و دوخت و دوز است. امیدواریم برای شما تجربه مفید و اثرگذاری باشد.
اطلاعات بیش‌تر
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...
بایگانی نوشته‌ها